Case | Eniro

I 2016 gjenoppdaget 10 millioner i Norden verdien av å handle lokalt.

Case | Eniro

[slik vi gjorde i dette caset]

Når man skal skape en opplevelse av nærhet, må man by på seg selv. Hvis en person skal åpne opp og fortelle sin historie, må man komme de i møte, være stille og lytte.

Så det gjorde vi. I 33.667 timer. Det er faktisk vår samlede lyttetid i løpet av de 150 intervjuene vi gjorde i hele Norden sommeren 2016. Men hvorfor?

 

Eniro ba oss utvikle en nordisk kampanje som skulle få deg, meg og naboene våre til å oppdage hvor verdifullt lokalsamfunnet er. Nærhet til naboer og nærhet til det lokale. Vi kunne sikkert bare sagt det rett ut, ropt eller spredt budskapet for alle vinder, men vi valgte å lytte. Til gjengjeld fikk vi historier som var verdt å dele. Helt ærlige og uten filter.

Våre historier ble til filmer, små anekdoter, slektshistorier, hemmeligheter og kuriosa vi kunne vise frem på Facebook. Etterhvert ble også historiene delt på Instagram, YouTube og Eniros hjemmeside. Det lønner seg å lytte – selv om det kan ta litt tid.

Case | Eniro

[Hva har vi oppdaget og hvorfor er det verdifullt]

0
Millioner så kampanjen i Skandinavia
50000
interaksjoner
0
Millioner så videoene

Med nysgjerrighet som motor og virkeligheten som kulisse skapte vi en people-driven kampanje som virkelig traff målgruppen. I all beskjedenhet var de faktisk overbegeistret. 

Ca. 10 millioner mennesker i Norden har sett kampanjen, mer enn 200.000 har involvert seg og filmene er sett over 5 millioner ganger.

Og viktigst av alt; Kundene elsket kampanjen, samtidig som den styrket stoltheten blant de lokale næringsdrivende.

  • Elvin Jamakosmanovic
    Elvin JamakosmanovicAccount Manager

    +45 99 22 49 68

Case | Eniro

Hei!

Jeg var account manager på denne kampanjen og sitter på all nyttig informasjon. Hvis du vil vite mer om kampanjen eller Patchwork er det bare å sende meg en mail. Eller ringe.

Gleder meg uansett til å høre fra deg.

Don't be a stranger

We're properly making the world a better place... or just out getting coffee. In any case, we're not around. Send us a message right here - and we'll get back to you.

Start typing and press Enter to search